Panduan Penulisan RPH PAI M P Pen Islam dan Bidang Pendidikan Islam Prasekolah, Tahun 1-6, tingkatan 1-5 bag daerah Ranau Tahun 2017
Guru menerangkan objektif pdpc kpd murid. Induksi.. tekaan.
Perbincangan: pak 21 round table. Murid menulis ide di kertas. Amalan pdpc gunakan kertas plastik, boleh padam.
Pembentangan: pak 21- hot seat. Murid menerangkan hasil perbincangan. Kbat- ifaanc. Emk- bahasa, nilai murni, pentaksiran- tp 4-5. Impak: semua murid kuasai objektif.
Penutup: Kira markah- matematik. Rumusan oleh murid.
================================================================
Alhamdulillah. Kita sempat belajar pak21 di thn 1 mp pai thn 1 sk marakau. Tahniah buat JU Ustazah Norliha dan Ustazah Az.. ponsikou.
Insya Allah akan ada rumusan pdpc pak21 mp pai thn 1...
Insya Allah akan ada rumusan pdpc pak21 mp pai thn 1...
Dapatan pdpc mp pi sk marakau.
- rph berdasarkan silibus dskp semakan kssr thn 1.
- objektif: formula abcds
aktiviti:
- murid dibagi 2 kump.
- k 1, k2: xda tema kumpulan
- induksi: tekaan- botol berisi air- soal jawab.
- perbincangan: round table: kump 1, bincang objktif 1. Kump 2 bcg objektf 2.
Kolaboratif, rajin, menulis, berkomunikasi, berani,
Pembtgn: hot seat. Pakar duduk di depan . Kump 2, 1 mbntg hasil kumpulan. Soalan KBAT - ifaanc dikemukakan dr murid, kumpulan . cth:Apa tujuan beruduk? ingat, Boleh ke beruduk air milo? Nilai,
Emk- bahasa, rajin, berani
Pentaksiran: tp 4,5.
Impak: semua murid kuasai objektif.
Komen guru:
-Mudah dan tidak perlu byk bercakap
- murid berkaloboratif
- murid didedahkan teknik menyoal soalan kbat- sila berikan soalan. Bukan ada soalan? Wajib dijawab oleh murid sec individu atau kumpulan.
Komen murid:
- masa x cukup
- best
Komen JUD:
- belajar ilmu baru
- komen penilai:
Gpi gunakan pak 21 :
guru 20%, murid 80%.
- gpi memasukkan unsur2 pak 21 dlm pdpc spt pembelajaran abad 21, emk, pentaksiran, kbat 80%.
Tahniah.
- rph berdasarkan silibus dskp semakan kssr thn 1.
- objektif: formula abcds
aktiviti:
- murid dibagi 2 kump.
- k 1, k2: xda tema kumpulan
- induksi: tekaan- botol berisi air- soal jawab.
- perbincangan: round table: kump 1, bincang objktif 1. Kump 2 bcg objektf 2.
Kolaboratif, rajin, menulis, berkomunikasi, berani,
Pembtgn: hot seat. Pakar duduk di depan . Kump 2, 1 mbntg hasil kumpulan. Soalan KBAT - ifaanc dikemukakan dr murid, kumpulan . cth:Apa tujuan beruduk? ingat, Boleh ke beruduk air milo? Nilai,
Emk- bahasa, rajin, berani
Pentaksiran: tp 4,5.
Impak: semua murid kuasai objektif.
Komen guru:
-Mudah dan tidak perlu byk bercakap
- murid berkaloboratif
- murid didedahkan teknik menyoal soalan kbat- sila berikan soalan. Bukan ada soalan? Wajib dijawab oleh murid sec individu atau kumpulan.
Komen murid:
- masa x cukup
- best
Komen JUD:
- belajar ilmu baru
- komen penilai:
Gpi gunakan pak 21 :
guru 20%, murid 80%.
- gpi memasukkan unsur2 pak 21 dlm pdpc spt pembelajaran abad 21, emk, pentaksiran, kbat 80%.
Tahniah.
No comments:
Post a Comment